
Roztańczona para góralska, zakopiańska architektura oraz Biały Miś. To właśnie te symbole Podhala najczęściej pojawiają się na trzydziestu pracach prezentowanych na pokonkursowej wystawie „Plakat promujący miasto Zakopane” w Stacji Kultura Zakopane.
Młodzi artyści – studenci oraz absolwenci szkół artystycznych z całej Polski – zostali zaproszeni do stworzenia graficznej interpretacji współczesnego Zakopanego – jego tożsamości, kultury, krajobrazu i ducha. Tak powstały zaskakujące nowym spojrzeniem, kreatywnym językiem graficznym i świeżą estetyką prace o Zakopanem – mieście, w którym tradycja spotyka się z nowoczesnością, a natura przeplata się z kulturą.
Spośród nadesłanych 77 prac, jury zakwalifikowało do wystawy 30 najlepszych plakatów, z których jeden – autorstwa Karoliny Gąsienicy‑Roj – został nagrodzony główną nagrodą i będzie wykorzystywany w przyszłych kampaniach promujących miasto Zakopane. Artystka jako symbole Zakopanego wybrała między innymi narty, czerpak, oscypka oraz snycerską rozetę ujęte w odcieniach brązu.
Wystawę „Plakat promujący miasto Zakopane” możecie oglądać do 16 stycznia 2026 roku w Stacji Kultura Zakopane przy ulicy Chramcówki 35.

